Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2014

Κεφτέδες και πατάτες φούρνου.


750 γραμμάρια κιμάς μοσχάρι και χοιρινό ,2 αυγά,2 κρεμμύδια,2 σκελίδες σκόρδο,
μείγμα μπαχαρικών για κεφτεδάκια,κύμινο,αλάτι,
φρυγανιά, τριμμένη η ψωμί (100 γραμμάρια περίπου) η ψωμί ξερό

ελαιόλαδο,λίγο τσίπουρο,1 πράσινη πιπεριά,πιπέρι μαύρο,μαϊντανός.
 Βάζετε τα υλικά σε μια λεκάνη ευρύχωρη,αφού έχετε περάσει από το μπλεντεράκι τα κρεμμύδια μαζί με την πιπεριά και τα αρωματικά χόρτα.
Τα ζυμώνετε αρκετά να ενωθούν καλά τα υλικά
και αφού τελειώσετε το ζύμωμα κάνετε μια μπάλα τον κιμά τον σηκώνετε λίγο ψηλά και τον αφήνετε να πέσει με δύναμη στη λεκάνη,το κάνετε αυτό μερικές φορές,είναι ένα κολπάκι για να γίνει πιο αφράτο το μείγμα ,το έβλεπα από τη γιαγιά μου να το κάνει και όταν τη ρώτησα μου εξήγησε γιατί το κάνει αυτό,δοκιμάστε το αν θέλετε.
Αφήνετε το μείγμα τουλάχιστον μια ώρα στο ψυγείο,σφίγγει και πλάθεται καλύτερα.


1,5 κιλό πατάτες,1 πορτοκάλι,2 λεμόνια,θυμάρι,αλάτι ,πιπέρι ,ελαιόλαδο,κέτσαπ,μουστάρδα,λίγο κρασί άσπρο,μια κουταλιά μέλι,αλάτι,κόκκινο πιπέρι



Καθαρίζετε και κόβετε τις πατάτες κυδωνατες,για το φούρνο.
Τις αλατοπιπερώνετε και ρίχνετε αρκετό θυμάρι  και ελαιόλαδο πάνω τους.
Τις βάζετε στο φούρνο και τις αφήνετε στους 200 βαθμούς Κελσίου στις αντιστάσεις μέχρι να κάνουν μια ωραία κρούστα.
Αφού έχετε στύψει,τα πορτοκάλια και το λεμόνι,
ρίχνετε και τα υπόλοιπα υλικά και
 τα χτυπάτε να γίνουν μια σάλτσα.


Τη ρίχνετε στις μισοψημένες πατάτες και τις ξαναβάζετε στο φούρνο και τον χαμηλώνετε να σιγοψηθούν.
 Πλάθετε και τα κεφτεδάκια και τα  βάζετε σε
ένα ταψί και είναι και αυτά έτοιμα για ψήσιμο.
Πάντα φτιάχνω ξεχωριστά τις πατάτες από τα κεφτεδάκια.
Τα ψήνετε και αυτά στις αντιστάσεις στους 200 βαθμούς Κελσίου για μισή ώρα μέχρι να ροδοκοκκινίσουν.

Ταιριάζουν με φέτα και σαλάτα χόρτα η μαρούλι και μπύρα, τουλάχιστον στα δικά μου γούστα.
Είναι ένα παραδοσιακό οικογενειακό φαγητό ,απλό,χορταστικό ,νόστιμο.αγαπημένο πολλών,σίγουρα θα στρώθηκε πολλές φορές στο τραπέζι της Κυριακής σας και όχι μόνο.
Σε μερικούς ίσως να φέρνει και αναμνήσεις μιας και είναι καθαρά μαμαδίστικο φαγητό.

                                     ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ!!!!!!!!!!!!!!

23 σχόλια:

  1. στην εντατικη με εγκεφαλικό και καρδιακό επεισοδιο με μεταφερουν! Το αγαπημένο μου φαγητό, εχω καιρό να το φτιάξω και ζαλίστηκα που το είδα! Θέλω όλοοοοοοοοοοοο το ταψίιιιι! Πάω να ξεπαγωσω γι αυριο! Πιπερια και τσιπουρο δεν έβαζα εγω ,θα τα βαλω όμως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ που πας? οχι και να σε στειλουμε στο Νοσοκομείο χαχαχχαχαχαχα,αντε φτιαξτο αφου σ αρεσει τόσο, να φαει και η οικογενεια συσσωμη χαχαχαχα....πολλα φιλιαααααααααα.

      Διαγραφή
  2. Αυτό το φαγάκι θα μπορούσα να το τρώω κάθε μέρα!
    Μ' αρέσουν και οι πατατούλες σου, πικάντικες και πεντανόστιμες!
    Φιλιά Νέλλη μου, καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειναι ωραίο αν και απλό και νόστιμο φαγητο της μαμας και γεματο αναμνησεις,φιλια καλο βραδυ και απο μενα.

      Διαγραφή
  3. Πολύ νόστιμο καί αγαπημένο φαγητό Νέλη μου!Αλλά καί οι πατατούλες,σούπερ!!!
    Καλό Σ/Κ σού εύχομαι!!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειναι νηστισιμο και οχι,αν θες κανεις μονο τις πατατες και ετσι εχεις ενα νοστιμο και χορταστικο πιατο νηστειας,καλο βραδυ,φιλακια.

      Διαγραφή
  4. αχ με κανεις να πειναω πρωινιατικα. :)
    καλημερα σε ολους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωχ καλο ειναι τωρα αυτο? χαχαααχα.Καλο βραδυ.

      Διαγραφή
  5. Είναι το αγαπημένο φαγάκι του γιου μου και το φτιάχνω όσο πιο συχνά μπορώ!!!! Οι πατάτες φαίνονται πολύ λαχταριστές, θα τις δοκιμάσω με τον αυτόν τον τρόπο!!!
    Καλό Σαββατόβραδο να έχετε!!!!! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τις φτιαξεις και ετσι γίνονται πολυ νοστιμες και εχουν ιδαίτερη γευση,φιλια και απο μενα.

      Διαγραφή
  6. Μου έρχεται να φάω τον υπολογιστή...μου θύμισες πως πεινάω...χαχα!!
    Τι πατάτες είναι αυτές?...φαίνονται πεντανόστιμες!!
    Μου φαίνεται πως όλες κιμά θα ξεπαγώνουμε απόψε για αύριο...
    Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τις κανεις,ειναι οντως πολυ νοστιμες με αυτο τον τροπο,και με κεφτεδακια και σκετες, τις λατρευω εγω,καλο ξημερωμα και πολλα φιλια και απο μενα.

      Διαγραφή
  7. Πώς θα ήθελα τώρα ένα πιάτο... Φαίνονται πολύ λαχταριστοί!!
    Φιλάκια
    Νεφέλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολυ λυπαμαι που δεν μπορω να σου το προσφερω,μακαρι να το τρωγαμε παρεα,φιλακια και απο μενα Νεφελη.

      Διαγραφή
  8. Τέτοια ώρα τέτοιες εικόνες !!! Λαχταριστό ,ζουμερό ,η μυρωδιά του έφτασε ως εδώ ...άντε να φάω τώρα λαδερά φασολάκια ....
    Καλή εβδομάδα Νέλλη μου !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωχ ζημιες εκανα μου φαινεται,ελα ντε ? πως να φας φασολακια,με μπαμιες θα συμβιβαζομουν εγω χαχαχα τις αγαπαω περισσοτερο,πολλα φιλια καλο βραδυ.

      Διαγραφή
  9. Οι πατάτες φαίνονται απίστευτα μελωμένες και λαχταριστές!
    Μου αρέσει που έχεις βάλει τσίπουρο και πιπεριά στο μίγμα του κιμά και ωραίο το κολπάκι της γιαγιάς με την πτώση από ψηλά! Θα το δοκιμάσω σίγουρα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κολπο της γιαγιας πιανει,δοκιμασε το,ημουν παιδακι που την εβλεπα να το κανει,επισης η πιπερια δινει μια ωραια γευση στον κεφτε ,δοκιμα σε την,φιλια και απο μενα.

      Διαγραφή
  10. Απαπα τι μας κάνεις βρε κορίτσι και είναι αργά!!!! δεν μπορώ να φάω τέτοια ώρα!!!! χαχαχαχαχα θα έρχομαι βόλτα όταν έχω φάει χιχιχιχιχι Μου αρέσει η ιδέα του τσίπουρου και κύμινου στον κιμά όπως και η σάλτσα για τις πατάτες!!! Θα το δοκιμάσω σίγουρα!!!!! πάω να φάω κανένα γιαουρτάκι τώρα!!!!!!!! ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Φιλιά!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γεια σου Νέλη! Καλώς σε βρίσκω και σε πετυχαίνω σε μια συνταγή αγαπημένη!
    Μου θυμίζει τα παιδικά μου χρόνια, το έφτιαχνε η γιαγιά μου θυμάμαι τέλειο!
    Θα δοκιμάσω να τα κάνω τα μπιφτεκάκια :)
    Φιλιά, καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κορίτσι την έφτιαξα την συνταγή σου!!!!! Τα μπιφτεκάκια τα πέτυχα!!!! ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ!!!! Τις πατάτες δυστυχώς κάτι λάθος πρέπει να έκανα δεν βγήκαν μελωμένες. Τις φάγαμε όμως ΟΛΕΣ δεν αφήσαμε ψιχουλάκι!!!!!!!! χαχαχαχαχαχα Φιλιά!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ευχαριστώ που με επισκεφθήκατε και σχολιάσατε........