Τρίτη, 18 Μαρτίου 2014

Μανιτάρια κοκινιστά (της μαμάς)


 600 γραμμάρια μανιτάρια άσπρα,3 κρεμμύδια,2 σκελίδες σκόρδο,μισό ματσάκι μαϊντανό,κόκκινο και μαύρο πιπέρι,ρίγανη,αλάτι,4 δαφνόφυλλα,1 κόκκινη πιπεριά,1 πράσινη,λίγο τσίπουρο,1 ώριμη ντομάτα ,1 κουταλιά πελτέ ντομάτας,ένα μικρό ποτηράκι ελαιόλαδο,νερό.

Καθαρίζουμε τα μανιτάρια από την φλούδα τους αφού τα έχουμε πλύνει πρώτα και τα σκουπίσουμε με χαρτί κουζίνας ελαφρά.
Τα καθαρίζουμε και από κάτω με ένα μαχαιράκι να φύγουν τα πολλά μαύρα .
Τα κόβουμε σε φέτες.
Πλένουμε και κόβουμε και τα υπόλοιπα υλικά και τα βάζουμε σε ένα βαθύ τηγάνι η μια ρηχή και πλατιά κατσαρόλα.
Τα αφήνουμε σε σιγανή φωτιά να τσιγαριστούν με το λάδι και τα υγρά τους,θα βγάλουν τα μανιτάρια υγρά.
Τα σβήνουμε με το τσίπουρο.
 Αφού τσιγαριστούν και μείνουν μόνο με το λάδι
ρίχνουμε την ντομάτα κομμένη σε κύβους αρκετά χοντρούς και αφού βράσει για λίγο ρίχνουμε και τον πελτέ και αφού τα ανακατέψουμε καλά να παει παντού ρίχνουμε και  νερό ίσα να σκεπαστούν τα λαχανικά μας.
 Το βράζουμε μέχρι να δούμε να μείνει σχεδόν με το λάδι του και μια πηχτή σαλτσούλα,περίπου δηλαδή μισή ώρα σε σιγανή φωτιά.
Τη συνταγή αυτή την έκανε η μαμά μου,αλλά τότε στο χωριό μάζευαν άγρια μανιτάρια που ήταν πολύ πιο νόστιμα,δεν έβαζε το τσίπουρο ούτε και την κόκκινη πιπεριά αλλά μερικές φορές πρόσθετε λίγο ρύζι η πλιγούρι,μπορείτε να το δοκιμάσετε και σεις.
Είναι ένα νόστιμο και νηστίσιμο πιάτο και μένα μου φέρνει όμορφες αναμνήσεις στο μυαλό πάντα όταν το φτιάχνω....
Πάει ωραία και με φέτα για όσους δε νηστεύουν
                                                          ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ!!!!!!!!!!!!!

23 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Ναι είναι ένα νοστιμο και υγιεινό πιατο,φιλια και απο μενα.

      Διαγραφή
  2. ΄Τί τέλεια συνταγή Νέλη μου!!Φαντάζομαι τήν υπέροχη γεύση της!!!Οτι πρέπει γιά τ΄ς ημέρες τής νηστείας!!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχει ωραία γευση ναι και είναι ενα χορταστικο πιάτο,καλο βραδυ,φιλια και απο μενα.

      Διαγραφή
  3. Πολύ νόστιμο φαίνεται Νέλη μου και θα το δοκιμάσω με ρυζάκι!!!Ευχαριστούμε για τη συνταγούλα!
    Φιλάκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να βάλεις και ρυζάκι ,αν και μένα μου αρεσει καλυτερα με πληγουρι ,οταν βαζω,εγω ευχαριστω για την επισκεψη στο μπλογκ μου,φιλακια και απο μενα.

      Διαγραφή
  4. εμείς τον τελευταίο χρόνο τρωμε τα μανιταρια γιατι ξαφνικά αρέσουν στον μεγαλο γιο μου ,που να τα εβλεπε πριν...η μανα μου τρελαίνεται επισης ,αλλά πιο πολυ τα έφτιαχνα τηγανητα ή μέσα σε φαγητα του φούρνου! Αυτη η συνταγή θα της αρέσει πολύ!
    καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντε να τους τα φτιαξεις τοτε,ευκολα ειναι και χορταστικο φαγητο ,αν νηστευουν κιολας μια χαρα λυση,πολλα φιλια και καλο ξημερωμα.

      Διαγραφή
  5. Απαντήσεις
    1. Σευχαριστω πολυ,φιλακια και απο μενα.

      Διαγραφή
  6. Υπέροχο φαγάκι Νέλλη μου, κι αυτή η σαλτσούλα, όλα τα λεφτά!!!!
    Φιλάκια, καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστω Ελενα μου είναι πολυ νοστιμο καλο βραδυ και σε σενα,φιλακια.

      Διαγραφή
  7. Ωραίο πιάτο και πολύ ευέλικτο!
    Και ωραιότατο είναι για κυρίως γεύμα και ως συνοδευτικό κρέατος και σε συνδυασμό με ρυζάκι!
    Φιλιά, καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχεις δικιο σε ολα οντως παει παντου και ειναι ελαφρυ σχετικα και νοστιμο ,φιλια και απο μενα καλο βραδυ.

      Διαγραφή
  8. Θα το εκτιμήσει δεόντως ο γιος μου αυτό το φαγητό...
    Πολύ ωραία συνταγή!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Από τα πιο αγαπημένα πιάτα!!!!! Τα μανιτάρια τα λατρεύω, κατά τη διάρκεια της νηστείας αντικαθιστούν το κρέας δίνοντας μεγάλη απόλαυση!!!!!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αχ τι κάνουν αυτές οι μαμάδες Νέλη μου.........υπέροχη συνταγή!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μου αρέσει να κάνω συνταγές της μαμάς έστω κι αν δεν είναι της δικιάς μου!Θα την κάνω σίγουρα!Αυτή τη στιγμή τη γράφω στο βιβλίο μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Βλέπω μια μια τις φωτογραφίες του post και μου τρέχουν τα σάλια!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ταραμοσαλάτα, χταποδάκι με μαυρομάτικα φασόλια και μανιτάρια κοκκινιστά της μαμάς!! Οκ εγώ μόνο το χταποδάκι θα γευτώ αλλά ο επίσημος δοκιμαστής των συνταγών σου που νηστεύει θα απολαύσει και τα υπόλοιπα σύντομα! :) Φιλάκια πολλά φιλενάδα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. αχ αρχισε νηστεια κ αρχισαν κ τα ωραια......αντε να δουμε που ολο το φανταζομαι αλλα ποτε θα το κανω δεν ξερω...καλοκαιριαζει και ποτε θα τον πιουμε αυτον τον καφε......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τι γευστικό φαγάκι!!!!!!!

    Καλή μας μέρα :)

    http://fetoula.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Α !!! Έχασα πολλές συνταγές .... θα τις επισκεφτώ με την ησυχία μου .... Τα μανιτάρια φαίνονται νοστιμότατα και ιδιαίτερα μαγειρεμένα ! Θα δοκιμάσω τη συνταγή !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ευχαριστώ που με επισκεφθήκατε και σχολιάσατε........