Τρίτη, 7 Μαΐου 2013

Τζιγεροσαρμάς

 1 Συκωταριά αρνίσια,2 σκέπες αρνίσιες(μπόλιες,μαντήλες ,η όπως αλλιώς τις ξέρετε)
1 κρεμμύδι ξερό,6-7 κρεμμυδάκια φρέσκα,μισό κιλό ρύζι Καρολίνα,
μισό ματσάκι άνηθο, 1 ματσάκι δυόσμο,ελαιόλαδο
1 μικρο ποτήρι του κρασιού,αλάτι κόκκινο και
μαύρο πιπέρι,ρίγανη,λίγο άσπρο κρασί,
μια κουταλιά πελτέ ντομάτας,νερό,1 αυγό.


Κόβετε, αφού την έχετε πλύνει πρώτα και και την έχετε αφήσει  σε σουρωτήρι να φύγουν τα πολλά υγρά της,τη συκωταριά σε κομμάτια όχι πολύ μικρά,το πνευμόνι αν θέλετε δεν το βάζετε όλο,
Κόβετε το ξερό κρεμμύδι ,βάζετε το αλάτι τα πιπεριά και τη ρίγανη και τα τσιγαρίζετε αρκετά.
Τα σβήνετε με το κρασί και τα κατεβάζετε από τη φωτιά αφού φύγουν όλα τα υγρά τους.
 Κόβετε τα φρέσκα κρεμμυδάκια  και όλα τα αρωματικά χόρτα
 Τις μπόλιες τις έχετε πλύνει και αυτές καλά και τις έχετε αφήσει αρκετή ώρα σε ξυδόνερο για να φύγει η μυρωδιά του  αρνιού.
 Πλένετε το ρύζι αφού το έχετε καθαρίσει πρώτα.
 Ρίχνετε το ελαιόλαδο και αφήνετε τα χορταρικά να μαραθούν αρκετά.
Ρίχνετε και τα εντόσθια και τα τσιγαρίζετε όλα μαζί.
Ρίχνετε και το ρύζι και τα ανακατευετε όλα καλά να ενσωματωθούν,ρίχνετε και τον πελτέ.
Ρίχνετε και μισό ποτήρι νερό και το βράζετε λίγο να φουσκώσει το ρύζι.
 Παίρνετε ένα σκεύος
 Κόβετε τη μπόλια κομμάτια,αφου την έχετε ξεπλύνει καλα να φύγει το ξύδι, κανονίζοντας το μέγεθος ανάλογα με το πόσες μερίδες θέλετε να κάνετε και με το μέγεθος του δοχείου.
 Βάζετε αρκετή από τη γέμιση μέσα .
 Και διπλώνετε τις τέσσερις άκρες να  να τη κλείσετε μέσα.
 Το γυρνάτε ανάποδα μέσα σε ένα ταψί και τα βάζετε στη σειρά.
Βάζετε και τις πατάτες που έχετε καθαρίσει και κόψει στη μέση ανάμεσα στα σαρμαδάκια.
Γίνονται πολύ νόστιμες και τραβάνε τα λίπη από το φαγητό.Χτυπάτε το αυγό και με ένα πινέλο αλείφετε ένα ένα τα σαρμαδάκια. Ρίχνετε λίγο ελαιόλαδο ακόμη,και αλάτι .
Βάζετε νερό λίγο πιο κάτω από το χείλος του ταψιού.

 Σκεπάζετε το ταψί με αλουμινόχαρτο και το βάζετε στο φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσιου στον αέρα.
Σε 40 περίπου λεπτά το ξεσκεπάζετε και δοκιμάζετε αν έχουν μαλακώσει οι πατάτες,ρίχνετε αν χρειάζεται και λίγο νεράκι ακόμη  και αφήνετε το ταψί ξεσκέπαστο για να πάρει χρώμα το φαγητό.
Το φαγητό αυτό είναι πολύ νόστιμο,το φτιάχνουμε εδώ στα μέρη μας το Πάσχα και σσυνοδεύεται από πράσινη σαλάτα και κρασί άσπρο,αλλά και όπως αλλιώς το προτιμάει ο καθένας.  ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ!!!!!!!!!!!!!!

35 σχόλια:

  1. Όμορφη συνταγή
    Χριστός Ανέστη
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ,αληθώς ο Κυριος φιλακια και απο μένα.

      Διαγραφή
  2. Χρόνια Πολλά!!Χριστός Ανέστη Νέλη μου!Πώ πώ τί πεντανόστιμος μεζές!!Δέν έχω δοκιμάσει!!!Θά τό φτιάξω σίγουρα!!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά dimi μου,αν το φτιάξεις πες μου αν σου άρεσε είναι φαγητο εδώ της περιοχής μας,Καλή εβδομάδα να έχουμε.

      Διαγραφή
  3. Χρόνια πολλά Νέλλη μου, Χριστός Ανέστη!!
    Το μεζεδάκι σου είναι από τα αγαπημενα του άντρα μου!
    Γεια στα χεράκια σου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Ελενα μου,είναι πολύ νοστιμο μεζεδάκι και αξιζει τον κόπο να το φάς έστω και μια φορά το χρόνο,φιλια πολλά.

      Διαγραφή
  4. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΝΕΛΙ ΜΟΥ , ΕΥΧΟΜΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΣ ΟΜΟΡΦΑ ΚΑΙ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΑ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΜΟΥ ΠΑΤΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ ΤΟΥ , ΦΩΣ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ.. ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ ΠΟΥ Ο ΚΑΘΕ ΤΟΠΟΣ ΕΧΕΙ ΤΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΩ , ΝΑ ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ..ΑΛΛΑ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ..ΜΠΡΑΒΟ ΠΟΥ ΕΣΥ ΤΑ ΤΗΡΕΙΣ.. ΠΟΛΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ Η ΝΕΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΜΠΛΟΓΚ ΣΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΑΝΩ ΠΑΝΩ ..ΦΙΛΟΥΘΚΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αληθώς ο Κύριος Δελφινάκι μου,ξεκούραστα δεν ήταν αλλά είχε τρεξιμο ευχαριστο με τις μέρες τις γιορτινές.Ειχε κατάνυξη και προσμονή για την Ανασταση του Κυριου,όλοι οι τόποι έχουν ομορφα έθιμα και μακάρι να μην αλλιώνονται,φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  5. Χρόνια πολλά!!!Χριστός Ανέστη!!!Το φαγάκι σου δεν το εχω φτιάξει και θα το δοκιμάσω σίγουρα!!!Φαίνεται πεντανόστιμο!!!Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά,Αληθώς ο Κύριος,φτιάξτο τότε Σπυριδουλα μου θα σου αρέσει σίγουρα,φιλάκια πολλά και απο μένα.

      Διαγραφή
  6. Πολύ ωραία συνταγή!
    Χρόνια πολλά και του χρόνου με υγεία:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ,και του χρόνου νάμαστε καλά.

      Διαγραφή
  7. Χρόνια πολλά εύχομαι ,μυρωδάτα και γευστικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Κατερινάκι με υγεία και όμορφες δημιουργίες.

      Διαγραφή
  8. Χρόνια Πολλά Νέλη μου, Χριστός Ανέστη!
    Πολύ πολύ μερακλίδικο το πιάτο σου και πάρα πολύ ευπαρουσίαστο!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Ερμιόνη μου,Αληθώς ο Κύριος,σε ευχαριστώ πολύ,φιλια και απο μένα.

      Διαγραφή
  9. Χρόνια πολλά Χρυσούλα μου, Χριστός Ανέστη!!! Το φαγητό σου, γιορτινό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χόνια πολλά Μαίρη μου ,Αληθώς ο Κύριος,ναι είναι απο αυτά που τα φτιάχνεις συνηθως ορισμένες γιορτινές μέρες.

      Διαγραφή
  10. Χρόνια Πολλά κατά τα ειωθότα!

    Επειδή αυτό δυσκολεύομαι να το...φτιάξω, αλλά μπορώ να το απολαύσω με μεγάλη ευχαρίστηση, για βάλε το σε παρακαλώ στη λίστα!

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Ζαμπία μου,έλα που δυσκολεύεσαι,έχεις φτιαξει εσύ ουυυυυυυ,αλλα δεν πειράζει θα στο φτιάξω εγώ ,οκ μπηκε στη λίστα με τα άλλα,φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  11. Χρόνια Πολλά και Χριστός Ανέστη!!!!αγαπημένη συνταγή νοστιμη μου αρέσει!!!!να σαι καλά!!!!φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά,Αληθώς ο Κύριος,χαίρομαι που σου αρέσει,να είσαι και εσύ καλά,φιλιά και απο μένα.

      Διαγραφή
  12. Χρόνια πολλά, Νέλη μου!!! Χριστός ανέστη!
    Ο σαρμάς σου φαίνεται πολύ νόστιμος και καλομαγειρεμένος! Και η συνταγή δείχνει πολύ εύκολη! Μας ανοίγεις την όρεξη και είναι δύσκολη ώρα... ;-)
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά,Αληθώς ο Κύριος,ναι είναι σχετικά εύκολη συνταγή,να το φτιάξεις για να το δοκιμάσεις,πολλά φιλάκια και απο μένα.

      Διαγραφή
  13. Χριστός Ανέστη!!
    Χρόνια πολλά!!!
    Δεν έχω φάει ποτέ σαρμά..χμμμ..μου βάζεις ιδέες!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά ,Αληθώς ο Κύριος,αν σου αρέσει η γεύση του αρνιού,ειναι ένα πολύ καλό πιάτο,φιλιά πολλά και απο μένα.

      Διαγραφή
  14. Μπομπάρια τα λεμε στον τόπο μου,απαραιτητα στο πασχαλιάτικο μενού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπομπάρι εδω λέμε τη μπαμπω, απο χοιρινά γεμιστά έντερα που κανουμε τα Χριστούγεννα.

      Διαγραφή
  15. xronia polla poli omwrfh h sintagh soy ua thn kano giath den th ijera filia......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια σου πολλά,να τη φτιάξεις για να τη δοκιμάσεις,φιλιά και απο μένα.

      Διαγραφή
  16. Νέλλη μου χρόνια πολλά και Χριστός Ανέστη ! Ελπίζω να πέρασες όμορφα και τους τρέλανες με τα υπέροχα φαγητά σου !Το όνομα σαρμάς δεν το ξέρω , μου θυμίζει κάτι παρόμοιο που κάνουν στις Σέρρες , τσιγεροσαρμά το λένε !Έφαγα μια φορά και μου άρεσε πάρα πολύ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Όλυμπία μου,Αληθώς ο Κύριος,καλά πέρασα άν και κουράστηκα λίγο,το ίδιο φαγητό είναι το λέμε και έτσι,είναι πολύ νοστιμο.

      Διαγραφή
  17. Τελικά διαπιστώνω οτι πολλά φαγητά σου δε τα έχω όχι μόνο φτιάξει ποτέ,ούτε καν φάει!
    Νελάκι πρωτοπορείς!μέχρι και η Ζαμπία δηλώνει δυσκολία,τι να πω τότε εγώ;
    Φιλάκια πολλά και Χρόνια Πολλά για την ημέρα...
    Την αγάπη μου και τη σκέψη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάλλον έχουμε διαφορές στην κουζίνα,θα μαθουμε η μια στην άλλη συνταγες απο το μερος μας,ασε τη Ζαμπία να λεει αυτή ολα τα μπορέι απλά ξεκινήσαμε μια λισταχαχαχαχαχα ,χρόνια μας πολλά να μας χαίρονται πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  18. Δεν φέρνεις κανένα κομμάτι απο εδώ δεν ξέρω να κάνω.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ευχαριστώ που με επισκεφθήκατε και σχολιάσατε........