Σάββατο, 13 Απριλίου 2013

Σκορδαλιά πατάτας & Τζατζίκι


 10-15 μικρές πατάτες,1κοκινη πιπεριά,1 πράσινη πιπεριά,5-6 αγγουράκια τουρσί,1 μεγάλο καρώτο, η δυο μικρά,6-7 σκελίδες σκόρδο,αλάτι ,ελαιόλαδο περίπου ένα ποτηράκι του κρασιού ,ξύδι άσπρο η μηλόξυδο,3-4 κουταλιές σούπας.
 Βράζετε ξεφλουδισμένες τις πατάτες σε αλατισμένο νερό αρκετά να μαλακώσουν καλά.
Τις βάζετε σε ένα δοχείο μαζί με το ελαιόλαδο και αρχίζετε να τις πατάτε με ένα πιρούνι.
 Τις πατάτε μέχρι να διαλυθούν καλά και να γίνουν πολτός,συμπληρώνετε αν θέλετε αλάτι και βάζετε και το ξύδι.
 Ψιλοκόβετε όλα τα λαχανικά μέσα στις πατάτες
και τα ανακατεύετε καλά μέχρι να ενσωματωθούν.
Τη σερβίρετε με ψάρι τηγανητό η με κρέας ψητό.
 500 γραμμάρια γιαούρτι στραγγιστό,1αγγουρι,3 μεγάλες σκελίδες σκόρδο,ελαιόλαδο,λίγο αλάτι και 1-2 κουταλιές σούπας ξύδι.
 Καθαρίζετε το αγγούρι και το τρίβετε στον τρίφτη,το στύβεται ελαφρά να φύγουν τα πολλά  υγρά του για να μην αραιώσει το γιαούρτι.
Καθαρίζετε τις σκελίδες το σκόρδο και τις λιώνετε με το ειδικό εργαλείο η τις κάνετε στον τρίφτη του τυριού.
Τα ανακατεύετε όλα καλά  να ενσωματωθούν
και ρίχνετε ταυτόχρονα και το ελαιόλαδο ,το αλάτι και το ξύδι.
Προσθέτετε αν θέλετε και λίγο ψιλοκομμένο άνηθο,του δίνει άλλη γεύση και άρωμα.
Συνοδεύει ψητά κρέατα , ντολμαδάκια γιαλαντζί,είναι μεζεδάκι για ούζο,και γενικά τρώγεται σχετικά ευχάριστα με την προϋπόθεση βέβαια να σας αρέσει η μυρωδιά του σκόρδου.
ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ!!!!!!!!!!!!!!!!

35 σχόλια:

  1. Με δυο αγαπημένες "αλοιφές" που ανοίγουν την όρεξη είναι δυνατόν μα μην έχουμε όρεξη??
    Φιλάκια Νέλλη μου, καλό Σαββατοκύριακο να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο είναι ένα και ένα και οι δύο να ανοίξουν την όρεξη,και συνοδεύουν πολύ ωραία και άλλα πιάτα,καλό βράδυ,φιλάκια.

      Διαγραφή
  2. Η σκορδαλιά και ο μπακαλιάρος είναι το παραδοσιακό φαγητό της Κεφαλλονιάς (δεύτερο νησί καταγωγής μου).. Δεν μου αρέσουν αυτά τα φαγητά όμως..Πατάτες πουρέ και γενικά οι πατάτες μου αρέσουν , όπως επίσης και το τζατζίκι (εμείς εδώ το λέμε ταλατούρι) Φιλούθκια και καλό σ/κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eίναι ένα πιάτο ο μπακαλιάρος με σκορδαλιά που τρώγεται σχεδόν σε όλα τα μέρη της Ελλάδας,και μάλιστα πολύ ευχάριστα,καλό βράδυ ,φιλάκια.

      Διαγραφή
  3. Ασυνήθιστη η σκορδαλιά σου Νέλη, αλλά φαίνεται νόστιμη. Το τζατζίκι σταθερή αξία.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι δικής μου έμπνευσης ,γι αυτό Ελένη μου ειναι όντως πολύ νόστιμη,το τζατζίκι έχεις δίκιο έχει μεγαλώσει και θα μεγαλώνει γενιές και γεινιές,φιλάκια και απο μένα.

      Διαγραφή
  4. Νόστιμα και αγαπημένα ορεκτικά και τα δύο.
    Ενδιαφέρουσα η εκδοχή της σκορδαλιάς που προτείνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νοστιμη και τρώγεται ευχάριστα,το τζατζίκι είναι γνωστό και μη εξαιρεταίο για όλους ,καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  5. Τετοια σκορδαλια ομολογω δεν εχω ξαναδει και επειδη μου αρεσει η σκορδαλια μονο με πατατα και τα υλικα που της εβαλες μεσα... ειμαι σιγουρη οτι την απογειωσε γευστικα..για το τζατζικι δεν εχω λογια το λατρευω επισης.
    Γεια στα χερακια σου Νελη μου ολα υπεροχα!!!
    Καλη σου μερα και καλη Κυριακη,φιλακια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι δικής μου έμπνευσης,επειδη μου αρέσουν όλα αυτά τα υλικά πρόσθετα κάθε φορά και απο κάτι και μου βήκε αυτή που είναι πολύ νόστιμη,το τζατζίκι είναι αγαπημένο πολλών,σε ευχαριστώ πολύ Γωγούλα μου,καλό βράδυ, φιλάκια.

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα φιλενάδα μου!! Μιας και φτιάχνω συχνά βραστές πατάτες για πατατοσαλάτα θα δοκιμάσω και την σκορδαλιά σου ( μμμ αν θα δοκιμάσω εγώ παιζεται). :) Το τζατζίκι το φτιάχνω έτσι ( και ανηθο) μόνο που αντι για ξύδι βάζω μερικές σταγόνες ούζο. Το είχα μάθει σε ταβέρνα που δούλεψα για ένα φεγγάρι.
    Να περάσεις μια όμορφη Κυριακή!! Φιλάκια πολλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φτιάξτην για τον δοκιμαστή των συνταγών μου θα του αρέσει σίγουρα χαχαχαχα,ωραία εκδοχή αυτή με το ούζο στο τζατζίκι ,πρωτη φορα το ακούω ,ωραιο θάναι φαντάζομαι,καλό βράδυ,φιλάκια.

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα Νέλη μου!!Οι συνταγές σου,υπέροχες!!Η σκορδαλία πολύ μού αρέση,πολύ πρωτότυπη καί θά δοκιμαστή!!Καλή Κυριακή!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναί δοκίμασε την και πες μου εντυπώσεις dimi μου,καλό βράδυ,φιλάκια.

      Διαγραφή
  8. Αγαπημένα και τα δυο! Μου αρέσει η σκορδαλιά σου με τα λαχανικά! Καλή εβδομάδα από αύριο:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου φαίνεται σχεδόν όλοι τα αγαπούν αυτά τα δύο ,και ας είναι λιγο ευωδιαστα χαχααχαχαχ,καλό βράδυ,φιλάκια.

      Διαγραφή
  9. Ωραίες οι συνταγές σου, τη σκορδαλιά σου θα τη δοκιμάσω κάποια στιγμή! Καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναί δοκίμασε την και πες μου αν σου άρεσε,καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  10. Ωχ..εγώ φεύγω σιγά σιγά...όπως κατάλαβες μου μύρισε το σκόρδο...χαχα..ναι, καλά κατάλαβες δεν τα τρώω, αλλά θα τα έχω υπόψιν για τους υπόλοιπους..φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμάν αμάν σε καταλαβαίνω και εγω το σκόρδο μόνο σε σαλάτες το τρώω χχαχαχαχ φτιάξτα για τους άλλους θα τους αρέσουν,καλό βράδυ,φιλιά πολλά και απο μένα.

      Διαγραφή
  11. αμαν αμαν.............αρχισαν να φυτρωνουν κ τα φρεσκα τι θα κανουμε που τρελαινομαι να τα φαω ...........αλλα που κ ποτε? χαχαχχαα.........που να ρθει ανθρωπος διπλα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το βράδυ Σοφουλα μου και μετά παίρνεις μια τσιχλίτσα και ένα γαρυφαλακι στο στόμα και όλα μέλι γάλα.Χχαχαχαα ,αλλα εσύ πάλι ξέρεις,φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  12. Μπραβο Νέλλη μου παλι μας ανοιξες την όρεξη, ο μικρος μου τρώει το τζατζίκι με το κουτάλι το φτιάχνω με το ιδιο ακριβος τροπο, και παλι καλα για μενα ο μικρος το λατρευει,,, την σκορδαλια θα την δοκιμασουμε φτιαχνω αρκετες φορες αλλα με διαφορετικο τροπο και με ψαρακι ειναιιιιιι μνιαμ μνιαμ... αντε παω να φαω....
    Φιλακια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντε καλή όρεξη τότε,δοκίμασε και έτσι τη σκοραδαλια και θα σου αρέσει σίγουρα,καλό βράδυ,φιλάκια.

      Διαγραφή
  13. Νέλη μου, βάλε εσύ την πολύχρωμη σκορδαλιά και το λαχταριστό τζατζικάκι, κι εγώ θα βάλω το φρέσκο ψωμί για να βουτάμε!!! Μου άνοιξες την όρεξη!!!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναί έχουμε να κάνουμε πολλές βούτες ,τρώς πολύ ψωμί με κάτι τέτοια εδέσματα χαχαχαχα πολλά φιλάκια και απο μένα.

      Διαγραφή
  14. Νέλη μου και οι δυο συνταγούλες είναι νοστιμότατες!!!Γεια στα χέρια σου!!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολυ Ελένη μου να είσαι καλα και εσυ,πολλά φιλιά και απο μένα.

      Διαγραφή
  15. ω ρε κάτι βούτες!!!!Και ένα τσιπουράκι και έδεσε η νόστιμη συνταγή σου!!!
    Καλημέρα με φιλιά-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό λέγαμε και πιο πάνω για τις βούτες χαχαχ είναι ένα και ένα αυτα τα φαγητά να φάς πολύ ψωμί ομως...καλό βράδυ,φιλακια.

      Διαγραφή
  16. Νέλη, θα μου επιτρέψεις από τα δυο, να διαλέξω και τα δυο! Και την σκορδαλιά και το τζατζίκι! Δεν θα αδικήσω κανένα, γιατί και τα δυο είναι λατρεμένα ορεκτικά!!
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ούτε και εγώ μπορώ να διαλέξω,μ αρέσουν εξίσου και τα δύο και ειναι και στη μονη περίπτωση που μ αρέσει το σκορδο,απο τα δύο λοιπόν παίρνουμε και τα δυο,καλό βράδυ και σε σένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Με συνοπτικές διαδικασίες... Από τα δυό διαλέγω και τα δυό! Μου αρέσει πάαααρα πολύ το τζατζίκι, αλλά και στη σκορδαλιά μια αδυναμία την έχω, δεν μπορώ να πω! Πολύ ωραία Neli μου! Γεια στα χεράκια σου!
    Φιλιά και καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ευχαριστώ που με επισκεφθήκατε και σχολιάσατε........