Τετάρτη, 26 Δεκεμβρίου 2012

Χριστουγεννιάτικα φαγητά

1 κοτόπουλο (εδώ έχουμε χωριάτικο,αλλά και με αυτό που παίρνουμε από το κρεοπωλείο γίνεται καλό το φαγητό)μισό κιλό συκωτάκια πουλιών,250 γραμμάρια κιμά,1 κρεμμύδι,2 κούπες ρύζι,αλάτι πιπέρι,μαύρο και κόκκινο,κόλιαντρο κρασί άσπρο,ρίγανη,ελαιόλαδο(περίπου 1 ποτήρι)3 κουταλιές πελτέ ντομάτας,2 μικρά λαχανάκια τουρσί η ένα μεγάλο.
 Πλένετε καλά το κοτόπουλο να φύγει από μέσα το αίμα και το αφήνετε να στραγγίσει λίγο.
 Ετοιμάζετε τη γέμιση βάζοντας σε ένα τηγάνι το κρεμμύδι ,τον κιμά,τα συκωτάκια το  μισό λάδι τα μπαχαρικά.
 Τα αφήνετε να ψηθούν καλά για να φύγουν τα υγρά και τα σβήνετε με το κρασί .Τα αφήνετε να πάρουν και μερικές βράσεις και μ αυτό.
 Ρίχνετε και το ρύζι τον πελτέ ντομάτας και το νερό και αφήνετε να φουσκώσει λίγο.
 Με αυτή γέμιση γεμίζετε το κοτόπουλο.Το ράβετε στην κοιλιά για να μη φύγει η γέμιση και δένετε και τις φτερούγες κοντά στο σώμα.
Το ψήνετε πρώτα μόνο του αν είναι χωριάτικο γιατί είναι πιο σκληρό το κρέας του ,αν είναι από αυτά που παίρνουμε από τον κρεοπώλη βάζετε  μαζί και το λάχανο αφού τό κόψετε σε κομμάτια, ρίχνετε και το υπόλοιπο λάδι.




Το ψήνετε στην γάστρα στους 200 βαθμούς  Κελσίου μέχρι να φύγουν όλα τα υγρά που θα έχει και θα μείνει μόνο με το λάδι.Όσο πιο μεγάλο και παχύ
 είναι το κοτόπουλο τόσο πιο ωραίο γίνεται το φαγητό.
 Τα εξωτερικά φύλλα από το λάχανο με τη μισή από τη γέμιση τα κάνετε λαχανοντολμάδες. Βάζετε μια κουταλιά γέμιση σε κάθε φύλλο και την τυλίγετε καλά.Τούς στρώνετε σε μια κατσαρόλα  και ρίχνετε νερό όσο να  τους σκεπάσει και μισό ποτηράκι λάδι.Τους βράζετε όσο να τελειώσει το νερό και να μείνουν με το λάδι.

 Έντερα χοιρινά,700 γραμμάρια συκώτι χοιρινό,2 κούπες ρύζι,500 γραμμάρια κιμά,1 κρεμμύδι,2 πράσα,αλάτι ,πιπέρι κόκκινο και μαύρο,ρίγανη,ελαιόλαδο,νερό.
Καθαρίζετε και πλένετε τα έντερα πολλά νερά.Τα γυρίζετε τα μέσα έξω και τα αφήνετε σε ξυδόνερο αρκετές ώρες να φύγει η μυρωδιά.Τσιγαρίζετε το συκώτι αφού το κόψετε κομματάκια μαζί με τον κιμά,τα πράσα το κρεμμύδι  το ελαιόλαδο και τα μπαχαρικά.Αφού τσιγαριστούν καλά ρίχνετε και το ρύζι.Ρίχνετε ένα ποτήρι νερό και αφήνετε να πάρει μερικές βράσεις για να φουσκώσει το ρύζι.Με αυτό το μείγμα γεμίζετε τα έντερα και αφού τα δέσετε από τις δύο άκρες τα τρυπάτε σε πολλά σημεία και τα βάζετε σε ένα ταψί  με ένα ποτήρι νερό.Τα ψήνετε στους 200 βαθμούς Κελσίου περίπου 1 ώρα να ροδοκοκκινίσει.Μπορείτε να το κάνετε και στην κατσαρόλα ,αλλά προσωπικά εμένα μου αρέσει στο φούρνο.

Το φαγητό αυτό λέγεται μπάμπω και είναι παραδοσιακό εδώ της περιοχής μας,αν και νομίζω ότι θα το φτιάχνουν και αλλού.Και γενικά όλα ότι σας έδειξα τα φτιάχνουμε εδώ για Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά.Τα συνοδεύουμε με κρασί κόκκινο και διάφορες σαλάτες.
ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ!!!!!!!!!!!!!

20 σχόλια:

  1. Πολύ όμορφα

    Αυτά είναι όμορφα και για καθημερινό φαγητό
    Θα τα κάνω γιατί μ αρέσουν
    Καλά Χριστούγεννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Δημήτρη ,χαίρομαι που σε βρίσκω και εδώ σ ευχαριστώ για τα ωραία σου σχόλια πάντα.Καλό απόγευμα θα συνεχίσουμε να τα λέμε.

      Διαγραφή
  2. Πλήρες, παραδοσιακό, Χριστουγεννιάτικο μενού!
    Ευχαρίστως θα τα απολάμβανα όλα! Το ένα πιο νόστιμο από το άλλο.

    Τη "Μπάμπω" τη φτιάχνουν και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, με διάφορες ονομασίες, με τα έντερα από το γουρουνάκι των Χριστουγέννων!
    Στην Κρήτη τα λένε "Οματές" και βάζουν, εκτός των άλλων, σταφίδες, ρύζι, συκωτάκια ψιλοκομμένα και πολλά μπαχαρικά.
    Τις βράζουν στην κατσαρόλα και χωρίς να τις τρυπήσουν. Μάλιστα το τρύπημα πρέπει να αποφεύγεται για να μη χυθεί η γέμιση την ώρα του βρασμού!

    Του χρόνου δεν θα τη γλιτώσεις, θα έρθω οπωσδήποτε!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα φιλαράκι σε ευχαριστώ για τις πληροφορίες,εγώ και φετος σε περίμενα,και το ευχόμουν,να είμαστε καλά όλοι μας και θα το κανονίσουμε πιο καλά του χρόνου.Φιλιά πολλά και μια ευτυχισμένη και γλυκειά χρονιά.

      Διαγραφή
  3. Χρόνια Πολλά γεμάτα υγεία και ευτυχία μαζί με τους αγαπημένους σου!!!
    Η μπάμπω σου είναι οι δικές μας ματιές μόνο που βάζουμε τα εντόσθια χωρίς το συκώτι, ρύζι, κρεμμύδι, μαιντανό, κανέλλα γαρύφαλλο, αλατοπίπερο και τις ψήνουμε χωρίς να τις βράσουμε και χωρίς να τις τρυπήσουμε! Τρελλαίνομαι για αυτές αλλά μόνο αν τις έχω φτιάξει εγώ ή κάποιος που ξέρω ότι είναι πολύ καθαρός! ποτέ σε μαγαζί!!!
    Το δε κοτόπουλο είναι όνειρο!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Xρόνια πολλά και καλή χρονιά στην οικογένεια σου και σε σένα,παρόμοιες ειναι οι συνταγές της μπάμπως,φυσικά θέλουν καλό καθάρισμα τα έντερα,αυτά τα φαγητά πρεπει να ξέρεις ποιός τα έκανε για να τα φάς.Το χωριάτικο κοτόπουλο μόνο με αυτο τον τρόπο μαγειρεματος μου αρέσει εμένα προσωπικά,φιλιά πολλά και απο μένα.

      Διαγραφή
  4. Χρόνια Πολλά Νέλλη!...Υγεία σου εύχομαι και χαρά να έχεις στη ζωή σου!...
    Ευχαριστούμε για τις συνταγές σου...τους λαχανοσαρμάδες τους φτιάχνω κι`εγώ...τ`άλλα όμως δεν τά`χω δοκιμάσει ποτέ...είμαι σίγουρη όμως ότι θα είναι νοστιμότατα!
    Να περάσεις όμορφα όλες τις γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΝΕΛΛΗ ΜΟΥ!!!!ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΕΣ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΜΑΣ!!!!!!ΤΕΛΕΙΕΣ!!!ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ Ο ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΟΣ ΟΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ!!!!ΦΙΛΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ γιορτινές και πεντανόστιμες οι προτάσεις σου!Νέλλη μου,Χρόνια πολλά και καλές γιορτές!Να χαίρεσαι την οικογένειά σου και να περάσεις τις γιορτές με αγάπη και υγεία!!!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΜΟυ αρεσει να ακούω , να μαθαίνω ήθη, έθιμα της κάθε περιοχής, χώρας κλπ κλπ Αυτά είναι που κάνουν ξεχωριστή την κάθε περιοχή και χώρα και είναι το σήμα κατατεθέν.. Να ευχηθούμε να μην χαθούν ποτέ αυτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τι νοστιμιές!!!!!όλες θα βγουν λοιπόν στο Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι μου!..γιατί να σκοτώνομαι τι θα μαγειρέψω, όταν η καλή μου φίλη έχει έτοιμο το μενού?+ σαλάτες και 2 πίτες και έτοιμη!Φιλάκια γλυκιά μου και να περνάς όμορφα.Θα τα ξαναπούμε πριν την Πρωτοχρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ευχαριστούμε πολύ για τις συνταγές! Θα τις δοκιμάσω, φαίνονται όλα θεσπέσια!Χρόνια πολλά και καλές γιορτές, γεμάτες υγεία, αγάπη και ευτυχία σε εσένα και τους αγαπημένους σου!Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ ωραίες οι προτάσεις σου, και όχι μόνο για γιορτινό τραπέζι! Να περάσεις όμορφα τις γιορτινές μέρες και να ξεκουραστείς παρέα με τα αγαπημένα σου πρόσωπα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ όμορφες προτάσεις
    Χρόνια σου πολλά με υγεία
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ νόστιμα φαγητά μας έχεις πάλι...γιορτινά και παραδοσιακά!!
    Χρόνια πολλά με υγεία και αγάπη πάντα!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα και χρόνια πολλά φιλενάδα μου!!
    Όπως και να χει το χωριάτικο κοτόπουλο είναι το κάτι άλλο. Έφτιαξα γεμιστό κοτόπουλο τα Χριστούγεννα ( με αγοραστό ) και δεν μου άρεσε καθόλου. Αν η πεθερά μου, μου στείλει χωριάτικο θα ακολουθήσω την συνταγή σου για την πρωτοχρονιά. Ωραία πρόταση και οι λαχανοντολμάδες! Το μπάμπω το φτιάχνει η πεθερά μου ( το ονομάζει ματιές ). Δεν μου αρέσει καθόλου... :) Από τα χεράκια σου μπορεί να δοκίμαζα! Φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χρόνια πολλά με υγεία και αγάπη στην οικογένεια σου Neli μου!!!!!!Τι υπέροχα φαγητά πω πω τόσο νόστιμα φαίνονται και είμαι σίγουρη ότι είναι!!!!!!
    Αυτό με τα λουκάνικα θα το δοκιμάσω 1000% ο αντρούλης μου λατρεύει τα χωριάτικα λουκάνικα όποτε θα του το φτιάξω τώρα στις γιορτές ευχαριστώ πολύ πολύ για την ιδέα!!!!!!!
    Καλές γιορτές φιλάκια πολλά!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα Νέλη μου!Χρόνια πολλά!Πώ πώ μυρωδάτα καί όλο νοστιμιά ,φαγητά!!Πιό πολύ μού αρέση τό μπάμπω!Νά είχα μιά μερίδα τώρα!!Σού εύχομαι ο καινούργιος χρόνος νά είναι γεμάτος από υπέροχες στιγμές!Καλά νά περάσετε!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σ'ευχαριστούμε που μοιράζεσαι πάντα τόσο ωραίες συνταγές Χρυσούλα μου!!!!!
    Σου εύχομαι κάθε ευτυχία με τη Νέα Χρονιά!!!!! Φιλιά!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Νελλη μου καλη χρονια σου ευχομαι με υγεια αγαπη και ευτυχια στο σπιτικο σου και ο,τι επιθυμεις,καλα να περασεις,φιλακια,καλη σου μερα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ευχαριστώ που με επισκεφθήκατε και σχολιάσατε........