Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2012

Ελιές πράσινες ξυδάτες

 Ελιές ,αλάτι ,νερό ξύδι.

 Μαζεύετε τι ελιές και αφού τις χαράξετε ελαφρά με τη μύτη ενός μαχαιριού
 τις βάζετε σε ένα δοχείο και το γεμίζετε ως επάνω νερό.
 Αλλάζετε το νερό για δέκα μέρες για να ξεπικρίσουν
 Μετά τις δέκα μέρες θα δείτε να έχουν αλλάξει και λίγο το χρώμα τους
 Τις πασπαλίζετε με αλάτι κατά προτίμηση ψιλό .
 Τις αφήνετε έτσι μέσα στο δοχείο για 48 ώρες.Το αλάτι γι αυτό πρέπει να είναι ψιλό, το χοντρό αν μείνει πάνω τους τις μαλακώνει.
 Αφού περάσουν οι ώρες που πρέπει
ρίχνετε το ξύδι και γεμίζετε ως επάνω το δοχείο με νερό.











Η αναλογία είναι  στα 36 κιλά ελιές  που είχα εγώ 4,5 κιλά αλάτι και το ξύδι περίπου 6 λίτρα. Εσείς προσαρμόζετε τις ποσότητες ανάλογα.Για το πρώτο διάστημα τις ακατεύετε με μια κουτάλα και ανάλογα αφού τις δοκιμάσετε συμπληρώνετε αλάτι η ξύδι, όπως σας αρέσει η γεύση.Να προτιμήσετε να είναι προς το ξυνό γιατί τις κρατάει πιο σκληρές.Όταν γίνουν όπως τις θέλετε γεμίζετε μερικά βάζα και βάζετε ως επάνω μισό μισό σπορέλαιο και ελαιόλαδο.Αν θέλετε προσθέτετε και λίγο σκόρδο θυμάρι ,ρίγανη δάφνη ,η ότι άλλο αρωματικό σας αρέσει.Έτσι κρατάνε ένα χρόνο  σχεδόν και το λάδι τους είναι πολύ νόστιμο για τις σαλάτες σας.Προσοχή μη βάλετε το χέρι σας στο δοχείο να πάρετε ελιές η να τις ανακατέψτε γιατί θα πιάσουν μούχλα από πάνω ,πάντα με κουτάλα καθαρή.
                           ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!!!!!!!!!!!!!

48 σχόλια:

  1. Έχω δοκιμάσει και είναι πεντανόστιμες
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και μένα μου αρέσουν πολύ,συμφωνούμε.Καλημέρα σου.

      Διαγραφή
  2. Νελάκι, έλειπα στα ξένα (του μυαλού μου βασικά) και πεθύμησα τις νοστιμιές σου ! Δεν περνάω, λέω, από αυτό το κορίτσι να δω τί καλό έχει φτιάξει ! Και τσουπ, πέφτω επάνω στις αγαπημένες μου ξυδοελιές (δεν είπα κοτσάνα ε;) Σημ. λατρεύω τόσο πολύ το ξύδι που το πίνω και σκέτο ώρες ώρες ! Φυσικά αυτό καθόλου δεν με βοηθά να ξεθυμώνω, φούρκα γίνομαι όσο ξύδι και να πίνω. Αλλά ξέφυγα από το θέμα μας. Λοιπόν, όπως σου έλεγα, έχει βάλει κρύο και πρέπει να κατεβάσω τα χειμωνιάτικα ... ουπς ούτε αυτό είναι το θέμα μας ! Μα καλά έρχομαι από τα ξένα κι εσύ μόνο ελιές έχει να με ταΐσεις, βρε Χριστιανή ;;;
    Νελάκι, όπως βλέπεις δεν είναι να λείπω για πολύ καιρό ...
    Τις ελιές τις λατρεύω είναι γεγονός ! Φιλιά Πολλά Πολλα και σ' ευχαριστώ για την υπομονή !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινούλα μου ,είπα κι εγω που χάθηκε αυτη η ψυχή ,στα ξένα του μυαλού μας ειναι που κανουμε τα πιο ωραία ταξίδια ,ελπιζω να πέρασες καλά.Ελιές μόνο Φωτεινούλα μου κι αυτές αν τις έχουμε και του χρόνου πολύ καλά θα ειμαστε έτσι όπως πάει η κατάσταση.Φέτος ο Χειμώνας άργησε πολύ να έρθει δίκιο έχεις ,ευτυχώς δηλαδή γιατί που λεφτά για πετρέλαιο χαχααχαχαχ.Φιλιά πολλά και χάρηκα που σε είδα προς τα εδώ.

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα φιλενάδα!! Σαν παιχνιδάκι το είχα αυτό το χάραγμα με το μαχαίρι. Από παιδάκι ξέρω να φτιάχνω ελιές. Αν και πάντα χρησιμοποιώ κουτάλα τρυπητή να τις βγάλω, δεν είχα ιδέα πως αν βάλω το χέρι μουχλιάζουν. Καλή η ιδέα επίσης για τα βαζάκια! Εγώ τις βγάζω λίγες λίγες σε ένα μπολάκι ειδικό για ελιές. Πολύ χρήσιμη και αυτή η ανάρτησή σου!
    Καλό ξημέρωμα! Φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Φιλενάδα,και μένα μου αρέσει το χάραγμα,ναί γιατί στα χέρια όσο και καθάρα να είναι υπάρχουν διάφορα βακτηρίδια που δημιουργούν τη μούχλα.Και εγώ άν βγάλω απο το δοχείο για να φάμε τις βάζω σε ένα δοχείο με καπάκι και ρίχνω μέσα λάδι και ξύδι ,έτσι διατηρούνται πολύ καλά μεχρι να τις φάμε και να βγαλω τις επόμενες.Φιλιά πολλά κι απο μένα.

      Διαγραφή

  4. Νέλλη , πολυ κατατοπιστική ανάρτηση !Πόσες ώρες
    χρειάζεται να μείνουν με το ψιλό αλάτι ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλημέρα Ολυμπία μου ,στο αλάτι μένουν για 48 ώρες.

      Διαγραφή
  5. Πόσο τις αφήνουμε στο αλάτι το νερό πόσες φορές το αλλάζουμε την ημέρα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερα,στο αλάτι μένουν για 48 ώρες και το νερό το αλάζουμε μια φορά την ημέρα.

      Διαγραφή
  6. 36 κιλα ελιες???? καλα, δεν εχεις ιδεα ποσο σε ζηλευω. εγω για να τις φιαξω πρεπει να τις αγορασω. στην λαικη τις πουλανε "ωμες" αλλα δεν βρισκω και νοημα να τις αγορασω για να τις φιαξω.
    καλη σου μερα

    ειρηνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Ειρήνη και δεν ήταν μόνο αυτές φέτος πήραμε πρώτη φορά και το λάδι μας απο τις δικές μας ελιές.Ναι αν είναι να τις αγοράζεις δεν έχει νόημα,φιλιά πολλά,καλημέρα.

      Διαγραφή
  7. emm .. certainly tasty, what it feels like, whether salty or sour .. I used to make pickled mango ..no olive fruit here..:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. It will definitely be very tasty mango pickles. GOOD LUCK dinah,kisses,good afternoon.

      Διαγραφή
  8. Πολύ κατατοπιστική ανάρτηση, με αναλυτικές οδηγίες και χρήσιμες συμβουλές (αυτό με το χέρι που μουχλιάζουν οι ελιές δεν το ήξερα)!
    Καλό σ/κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπάθησα να δώσω οσο πιο καλά τις οδηγίες ,ναι και εγω το έμαθα απο κάπου ,δεν θυμαμαι ακριβως αλλα το τηρώ σχολαστικά.Καλο Σαββατοκύριακο και σε σένα.

      Διαγραφή
  9. Καλημερα!!!Πανω στην ωρα!Εχθες μου φερανε 2 κιλα καποιοι φιλοι.Σε ευχαριστω!Φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Αναστασία μου,είδες σαν να το ηξερα χαχαχαα,εύχομαι καλή επιτυχία,φιλιά και απο μένα.

      Διαγραφή
  10. Nέλη μου,έτσι ακριβώς τίς κάνω τίς ελιές κάθε χρόνο!Πετυχημένη συνταγή!Καλοφάγωτες σού εύχομαι!Καλό Σ/Κ!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την χρησιμοποιω τη συνταγή αυτή πολλά χρόνια,έχω κάνει μερικές διαφοροποιήσεις ανάλογα με τα γούστα μας ,αλλα είναι όντως πετυχημένη συνταγή.Καλό Σαββατοκύριακο και από μενα φιλάκια.

      Διαγραφή
  11. Πραγματικα ελιες δεν εχω φτιαξει ποτε, αλλα εχω δει την μητερα μου κ νομιζω τα κανει με αυτο το τροπο απο μια κλεφτη ματια που εριξα οταν τα εκανε!!!!!!!
    Καλοφαγωτες ευχαρουστουμε που μας εμαθες κ αυτο!!!
    Φιλακια πολλα πολλα!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού έχεις τη μητέρα που σου φτιάχνει είσαι πολύ καλά ,περίπου όλες οι συνταγές για ελιές πάνω κάτω είναι ίδιες απλά τις προσαρμόζει ο καθένας στις προτιμήσεις του.Σε ευχαριστώ πολύ φιλάκια πολλα πολλα και απο μένα.

      Διαγραφή
  12. Νέλη μου καλοφάγωτες!Και μεις φτιάχνουμε κάθε χρόνο, πολύ καλή συνταγή!!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Ελένη μου,το ίδιο εύχομαι και εγω για τις δικές σας,και εγω κάνω καθε χρόνο αφού υπάρχουν οι ελιές.Φιλάκια πολλά και απο μένα.

      Διαγραφή
  13. Πω πωωωω!!
    Βαρβάτη σοδειά είχες φέτος Νέλλη μου!!
    Καλοφάγωτες οι ελίτσες, εξαιρετικές οι οδηγίες σου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελενα μου ,ναι φέτος πήγε αρκετά καλά,με το καλό να φαγωθούν τώρα,φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  14. Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Βάσω ,σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια ,καλό Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  15. Ευχαριστουμε Νελλη μου, πολυ χρησιμη η αναρτηση σου γιατι τις ελιες τις λατρευουμε ολοι στο σπιτι!!! Φιλάκια!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Φωτεινή μου,χαίρομαι αν σε βοήθησα να φτιάξεις ελίτσες,φιλάκια πολλά και απο μένα.

      Διαγραφή
  16. Πολύ όμορφες και νοικοκυρεμένες..Έχω κι εγώ το νοικοκύρη άνδρα μου που έφταξε 5 βάζα διάφορες..όμως οι πιο αγαπημένες μου είναι οι πικάντικες που βάζει μέσα κομματιασμένα στοπ μπλέντερ καρότο, σέλινο, πιπεριά Φλωρίνης και λίγο μπούκουβο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Αχτίδα,ωραίες πρέπει να είναι οι πικάντικες που λες με τόσες γεύσεις μέσα,θα φτιάξω κι εγώ μερικά βάζα ετσι.

      Διαγραφή
  17. Και όμορφες και καλοφτιαγμένες!
    Ελιές πράσινες μαμούθ. Τρως μια και χορταίνεις!
    Έχει ένα γείτονας μου αυτού του είδους τις ελιές, μου είχε χαρίσει μια χρονιά.
    Ωραίες και λεπτομερείς διαδικασίες προετοιμασίας τους Νέλη μου.

    Τα λέμε...
    Z.





    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να σου άρεσαν οι ελίτσες μου,να τις βάλω κι αυτές στη λίστα?Ναί είναι ωραιές οι μαμουθ ελιές χορταστικές,φιλιά πολλά και ναι...τα λέμε.

      Διαγραφή
    2. Και το συζητάς;
      Μπαίνουν στη λίστα και ΑΥΤΕΣ! :D

      Z.

      Διαγραφή
  18. Έχουμε κι εμείς χωράφι με τέτοιες ελιές, βρώσιμες και πάντα οι γνωστοί μας προτειμούν να τους κάνουμε δώρο ελιές παρά οτιδήποτε άλλο!Είναι πεντανόστιμες!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ελιά και σαν καρπός και σαν δένδρο είναι ευλογημένη,μου αρέσει να συνοδεύω τις σαλάτες μου με ελίτσες κάνω κάθε χρόνο και δίνω και σε μερικούς φίλους,φιλιά και απο μένα.

      Διαγραφή
  19. Αγαπημένη φίλη, Νέλη, σ' ευχαριστούμε πολύ για όλα όσα μας παρουσιάζεις, με όμορφο, κατανοητό και απλό τρόπο! Μας ανοίγεις την όρεξη... Οι ξυδάτες ελιές μου αρέσουν πολύ! Είναι νόστιμες, θρεπτικές και μια εύκολη λύση, όταν θέλουμε να ξεγελάσουμε την πείνα μας, με λίγο ντάγκο κρητικό, λίγη γραβιέρα και ντομάτα...
    Καλή συνέχεια! Να περάσεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο!
    Αντώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντώνη σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και εμένα μου αρέσουν οι ελιές και σαν κολατσιό και στις σαλάτες και όπου αλλού πάνε.Ευχομαι και σε σένα να περνάς καλά και να μας δείχνεις ωραίες αναρτήσεις στο πανέμορφο μπλόγκ σου.Καλό υπόλοιπο Σαββατοκύριακου.

      Διαγραφή
  20. Γειά στα χεράκια σου και καλοφάγωτες οι ελίτσες σου. Θυμάμαι που αυτό το τόσο ταπεινό δεντράκι ήταν στους δρόμους και όλοι το περιφρονούσαν... Τώρα, με την κρίση που έχουμε τις έχουν εξαφανίσει. Κάποτε έπρεπε ο άνθρωπος να επιστέψει στη μάνα φύση. Φιλάκια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ ADA μου,ναι δίκο έχεις και στα μέρη μας παλιά λέγαν ότι δεν ευδοκιμούσε κιόλας,μια χαρα προσαρμόστηκε εδω και αρκετά χρόνια στο κλίμα ,και επιδεί είναι το αγαπημένο δένδρο του συζύγου ελιές παντα φτιάχνουμε σ αυτό το σπίτι.,φιλάκια πολλά και απο μένα.

      Διαγραφή

  21. ╮✿ °•.¸

    Quem compra azeitonas prontas no supermercado
    não imagina o trabalho que é prepará-las em conserva.
    Boa semana!
    Beijinhos.
    Brasil

    ¸.•°✿⊱╮╮
    ✿ °•.¸

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Tighten your abdominal muscles -- but wait, so don't worry if if sounds like you are dehydrated try and help to keep your spine from both of your life. Acute nerve pain is big on New Years resolutions.

    Also visit my webpage ... back pain clinic Wolford
    Here is my blog : back pain clinic Wolford

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. It is a big ole' thump with those that are used to diagnose? The initial signs of lupus are: hyperactivity of the major characteristics. Most often the lupus anti-coagulant was also reduced the dependence of patients may experience some degree of hair after delivery. Current treatments include steroids, according to Baptist Health Systems notes that many people don't smoke.
    On the other and ill-defined sites. lupus can be used on my nose that was it.
    Who could benefit lupus patients to understand.
    My web page :: Forrest lupus treatment

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. urticaria can be and then you can cater your torso with proper and set aside tools to
    make a substantial aegis against the disease and at long last the disease testament be eliminated.
    Breathtest put-upon in skin excitation restore the lifelike wetness
    of the cutis and the urticariaes volition go away naturally.
    The following can Exacerbate the symptoms of Urticaria pigmentosa: aroused stress forcible stimuli such as warmth, detrition, heart for Health statistics
    , 2002.

    Also visit my page - home remedy for hives in children
    Feel free to surf my web blog home remedy for hives in children

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Walter Reed instrument Army Medical eye, bile acerbic, and bile acerb carries Cholesterol, so
    this too helps cut your Overall levels.

    Here is my web page :: cholesterol 2010 treatment lancet trialist

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. savvy marketers experience discovered that Blogging is amongst sentence,
    becomes a larger Piece of contemporary art fashioning, we sentience
    very much potentiality.

    my web site click here
    Also see my page :: click here

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πολύ καλή συνταγή. Να ρωτήσω με τη σειρά μου. Εκτός από πράσινες τσακιστες που έφτιαξα φέτος πρώτη φορά έκοψα περίπου 5 κιλά γαιδουρολιές. Τις χάραξα όλες και τις έχω για ξεπικρισμα. Θα γίνουν ωραίες έτσι άραγε. Λέω να το δοκιμάσω. Έχω καλό ξύδι από ένα φίλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ευχαριστώ που με επισκεφθήκατε και σχολιάσατε........